~ Life is too precious to worry about..So have fun !!..Say what you want to say..and do what you want to do..Regret - nothing..Don't let people who don't matter bring you down..~

07 September 2010

raya.. datang lagi.. tapi kali ni.......

raya? sedih bila ramadhan tak lama lagi akan berakhir.. entah ade lagi tak pluang saye menyambut ramadhan taun dpn.. baru2 nie mndapat brita kemalangan maut seorang pelajar upsi yg dalam prjalanan ke kampung.. ya Allah.. saye baru jer melihat arwah di bazar kuo mggu lepas.. dan ahad baru nie beliau sudah pun selamat disemadikan di tanah.. di mana asal kejadian kita di situlah jua kita akan dikembalinya kepada Nya.. buat arwah mohd syarafie bin sauli.. semoga dikau aman dan tenang di sana.. smoga rohnya dicucuri rahmat oleh yg Maha Esa.. al-Fatihah.. buat keluarga dan sahabat handai beliau, salam takziah dari saye.. walaupun saye tidak begitu mengenali arwah, tapi kehilangan nya begitu menyentap jiwa saye dan seluruh warga upsi.. dan semakin mengingatkan saye kepada kematian yg semakin menghampiri.. tidak kira tua, muda.. kaya, miskin.. mati pasti akan menjemput.. adakah cukup amalan untuk mnjadi bekalan di akhirat kelak?.. ya Allah ampunkan lah segala dosa2 ku..


bila raya menjelang.. semakin pilu bila terkenangkan arwah wan (nenek) yang telah pergi meninggalkan kami pada taun lepas.. 8/3/2009.. kali kedua beraya kali nie tanpa wan di kampung.. sedih, sunyi.. dulu bila kami tiba di kampung, wan akan menyambut kami dengan senyuman.. bila bersalam dengan wan, wan akan memegang tangan cucu-cucu dengan kemas sambil bertanya kabar.. kami akan masak rendang bersama, anyam ketupat bersama.. sambil dihiburkan dengan pantang-larang wan.. org zaman2 dulu.. tergelak kami dengar mcm2 pantang-larang.. selalunya wan akan duduk ditepi untuk tolong kerja ringan2 sbb wan dah tak larat nak ikut masak sekali.. ya Allah.. rindu sangat saat-saat itu.. dan tak mungkin dapat berulang kembali.. rindu kat wan.. tapi syukur sebab saye masih mmpunyai mak abah, ima n yah (adik2) yang dapat mengubat kerinduan kepada arwah wan.. rase macam sekejap sangat.. dan akhirnya tiba masa wan tinggalkan kami.. dan of course kami juga bakal merasai nya.. cuma tak tahu jer bila, di mana, dan bagaimana.. Allah.. yang pergi tetap pergi.. yang hidup perlu teruskan hidup?? yer mmg yang hidup perlu teruskan hidup.. tapi ingat yang hidup juga akan pergi.. kita semua sama.. bila dah sampai turn, sesaat pun tak akan dapat dilambatkan.. 


semoga wan tenang di alam sana sementara menanti alam yang seterusnya..... al-Fatihah untuk wan... kasih sayang yang wan curahkan sewaktu menjaga kami mase kecik2 dlu tak pernah kami lupakan... tak mampu untuk dibalas walau dengan apa skalipun di dunia ini.. melainkan sedekah al-Fatihah dan bacaan Yasin untuk wan.. semoga rohnya dicucuri rahmat oleh Allah SWT...

yah.. n arwah wan... rinduuu..

selamat hari raya everyone... maaf salah silap.. terkasar bahasa.. terlepas cakap.. semua yang 'ter2' lah.. semoga raya kali nie memberi seribu pengertian buat kita semua.. sentiasa dapat muhasabah diri ke arah yang lebih baik insyaAllah... maaf zahir batin... :)))





No comments:

Post a Comment